Meniu Închide

Speranța

speranța-psihoterapie

Speranța se definește ca sentimentul de încredere în rezolvarea favorabilă a unei acțiuni, în realizarea unei dorințe.

Însă definiția speranței poate să difere în funcție de persoană. Dar în general înseamnă dorința ca lucrurile să se schimbe în bine. Speranța face parte din viețile tuturor. Ne ajută să definim ce dorim în viitor. Este specifică și se concentrează de cele mai multe ori pe o singură problemă.

De exemplu, sper să pot merge în acea vacanță. Sau, sper să obțin acel loc de muncă.

De ce este bună speranța?

Pentru că poate face o situație dificilă mai suportabilă. Pentru că imaginându-ne un viitor mai bun, putem fi mai motivați să facem pașii necesari ca acesta să se întâmple.

Chiar dacă majoritatea oamenilor asociază speranța cu o situație gravă, ea ne poate ajuta să ne îmbunătățim viața de zi cu zi. Și asta pentru că atunci când ne imaginăm ceea ce ne dorim, deja ne simțim mai bine.

De exemplu, vizualizarea locului în care vom pleca în vacanță ne poate ajuta să depășim momente dificile din prezent.

Speranța este o parte esențială a fericirii, pentru că dă vieții profunzime și sens. Ea modelează modul în care trăim și ne determină să luăm deciziile pe care le luăm. Lipsa ei ne face să ne simțim blocați și demotivați.

Este important să nu ne punem speranța în lucruri care nu se pot întâmpla. Când suntem dezamăgiți, înseamnă că ne-am pus speranța în lucruri greșite. De exemplu, nu putem spera că partenerul ne va face fericiți, pentru că nu de el depinde fericirea noastră. Sau, dacă nu facem ceea ce ne place, nu putem spera ca locul de muncă să ne aducă mulțumire.

Alegeți un simbol pe care să-l purtați cu voi: o brățară cu un simbol semnificativ, un ceas, o cheie, orice vă poate aduce aminte de speranță.

“A trăi fără speranță înseamnă să încetezi să trăiești.” – Feodor Dostoievski

Ai nevoie să vorbești cu cineva?

Intră în contact cu un psihoterapeut, pregătit să fie alături de tine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.