Meniu Închide

De ce și cum să trăiești în prezent

să-trăiești-în-prezent-psihoterapie

Să trăiești în prezent nu este ușor, având în vedere ritmul rapid și programele agitate pe care majoritatea le avem. Noul standard pare a fi un anumit nivel de anxietate, stres și nefericire.

Poate că nici nu-ți dai seama, dar această tendință de a trai în trecut sau în viitor te poate lăsa mereu epuizat. Mai mult, poți pierde contactul cu tine însuți. Trăind în trecut sau viitor, nu-ți trăiești viața.

Să trăiești în prezent înseamnă să fii conștient de ceea ce se întâmplă în acest moment, aici și acum. Înseamnă să nu te lași distras de gânduri despre trecut sau îngrijorări cu privire la viitor.

De ce sa trăiești în prezent? Este cheia pentru a rămâne sănătos și fericit. Poți lupta împotriva anxietății, îngrijorării, a ruminațiilor. Rămâi conectat la tine și la tot ce te înconjoară. Îți îmbunătățești capacitatea de a face față emoțiilor negative, cum ar fi frica și furia.

Trecutul nu-l poți schimba. Poți doar să înveți lecțiile și sa le iei cu tine. Poți să te gândești la trecut de exemplu pentru a retrăi o experiență plăcută. Sau pentru a găsi un succes care te va ajuta să treci peste o provocare din prezent. Sau pentru a identifica o greșeală pe care nu dorești s-o mai repeți.

Cât despre viitor, un mare procent al lucrurilor care te-ar putea îngrijora, nici măcar nu se întâmplă vreodată. Și atunci, de ce ai continua să faci asta, lăsând să treacă pe lângă tine cel mai important moment, cel prezent? Poți să te gândești la viitor doar cât să fii pregătit pentru el, fără anxietate sau îngrijorări.

Cum să trăiești în prezent

Să trăiești în prezent nu înseamnă să ignori sau să negi gândurile despre trecut sau viitor. Înseamnă să alegi să nu te oprești prea mult timp asupra lor.

Exercițiile de respirație sunt cele mai simple și mai eficiente pentru a te aduce în prezent. Meditația te ajută de asemenea să rămâi conectat la momentul prezent, dar și la tine însuți.

”Dacă simți anxietate sau depresie, nu trăiești în prezent. Fie îți proiectezi anxios viitorul, fie ești deprimat și blocat în trecut.  Singurul lucru asupra căruia ai controlul este momentul prezent; exercițiile simple de respirație ne pot face să ne calmăm și să să revenim instantaneu în prezent” ― Tobe Hanson

O altă metodă este jurnalul zilnic, în care să scrii tot ce-ți trece prin minte, dimineața, înainte de a începe alte activități.

Dacă îți plac plimbările în natură, folosește aceste momente pentru a rămâne conștient de ce se întâmplă atât în jurul tău, cât și în interior.

Ai nevoie să vorbești cu cineva?

Intră în contact cu un psihoterapeut, pregătit să fie alături de tine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.